Η Δυσλεξία στους Eνήλικες

  • Eva Konstantinidi
  • May 29, 2017

Καθώς τα παλαιότερα χρόνια η δυσλεξία συχνά δεν αναγνωριζόταν έγκαιρα σε ένα παιδί, αρκετοί δυσλεξικοί συνειδητοποιούν πια ως ενήλικες ότι παρουσιάζουν δυσλεξική συμπτωματολογία.

Οι ενήλικες αυτοί συχνά περιγράφουν τη σχολική τους εμπειρία με προτάσεις όπως: «Δυσκολευόμουν πολύ στο σχολείο», «δεν καταλάβαινα αυτό που διάβαζα», «ξεχνούσα αμέσως αυτό που είχα μόλις μάθει/διαβάσει», «οι γονείς/δάσκαλοί μου με θεωρούσαν τεμπέλη/πίστευαν ότι έχω τον νου μου στο ποδόσφαιρο» κ.τ.ό..

Στοματοπροσωπικές Ασκήσεις

  • Eva Konstantinidi
  • April 12, 2017

Η στοματο-κινητική (στοματο-προσωπική) θεραπεία εφαρμόζεται με στόχο την ενίσχυση των δεξιοτήτων του στόματος, απαραίτητων για την σωστή ανάπτυξη της ομιλίας και της σίτισης. Οι δεξιότητες του στόματος περιλαμβάνουν την ενδυνάμωση, την κινητικότητα και τον συντονισμό των χειλιών, των μάγουλων, της γλώσσας και της γνάθου. Αποτελούν μέρος της θεραπευτικής διαδικασίας σε περιπτώσεις αρθρωτικών διαταραχών, δυσαρθρίας, στοματικής αναπνοής και διαταραχών ομιλίας μετά από κάποια νευρολογική πάθηση ή κάκωση γενικά.

Οι παρακάτω ασκήσεις είναι απλές και εφαρμόσιμες στην καθημερινότητα. Σημειώστε ότι δεν αντικαθιστούν την θεραπευτική διαδικασία και αποτελούν απλώς ένα βοήθημα, ένα εργαλείο για ευκολότερη υπενθύμιση στο σπίτι. Επίσης δεν αποκαθιστούν πιθανές δυσκολίες στην άρθρωση.

Ταξιδιάρικες Ασκήσεις

  • Eva Konstantinidi
  • April 12, 2017

Οι διαδρομές με το αυτοκίνητο συνήθως αποτελούν μια βαρετή διαδικασία στην καθημερινότητα των παιδιών πόσο μάλλον όταν πρόκειται για μετακινήσεις που απαιτούν αρκετή ώρα μέσα στο αυτοκίνητο πχ όταν πηγαίνουμε ένα ταξίδι. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι να διασκεδάσετε με το παιδί σας ενισχύοντας την φαντασία, την μνήμη και την προσοχή του.

  • Μάντεψε….

Κατανοώντας το θυμό των παιδιών

  • Eva Konstantinidi
  • April 12, 2017

Συχνά όταν ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια έντονη συμπεριφορά του παιδιού η αυθόρμητη αντίδρασή μας επικεντρώνεται στην προσπάθεια να το καθησυχάσουμε, να το κάνουμε να σταματήσει. Ωστόσο, για να διαχειριστούμε μια συμπεριφορά με την οποία είμαστε αντιμέτωποι, πρέπει πρώτα να την κατανοήσουμε. Χρειάζεται πρώτα να απαντήσουμε στο «γιατί», ώστε να αναζητήσουμε το «πώς».

Δεν μπορούμε να βοηθήσουμε ένα παιδί να κατανοήσει το συναίσθημά του και να το διαχειριστεί αν δεν έχουμε καταλάβει εμείς το γιατί της συμπεριφοράς του. Η απάντηση στο γιατί είναι απαραίτητη για την κατάλληλη διαχείρισή της.

Γιατί λοιπόν θυμώνει ένα παιδί? Και τί σημαίνει ο θυμός του για μας?

Οριοθετώντας τη σχέση μας με το παιδί

  • Eva Konstantinidi
  • April 7, 2017

Γνωρίζουμε από την καθημερινή μας εμπειρία πόσο σημαντικά είναι τα όρια στη σχέση μας με το παιδί. Κι ίσως όχι μόνο εκεί, αλλά και ευρύτερα στη σχέση μας με τους γύρω, κοντινούς και μη, σε όλες μας τις  αλληλεπιδράσεις. Ωστόσο, την ίδια στιγμή που αναγνωρίζουμε τη σπουδαιότητά τους, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη δυσκολία να τα θέσουμε αλλά και να τα διατηρήσουμε. Κι αυτό γιατί τα όρια και η πειθαρχία ευρύτερα, είναι έννοιες άχαρες, που μας βάζουν συχνά στη θέση του κακού, μας φέρνουν αντιμέτωπους με την αντίδραση και το παράπονο των παιδιών, και εγείρουν ενοχές και ανησυχίες σχετικά με το πόσο καλά ασκούμε το ρόλο μας ως γονείς.

Παιχνίδια και δραστηριότητες για την ενίσχυση του λόγου των παιδιών

  • Eva Konstantinidi
  • April 7, 2017

Το παιχνίδι αποτελεί κίνητρο για τα παιδιά. Το απολαμβάνουν, ειδικά όταν συμμετέχουν ενήλικες.

Περάστε περισσότερο χρόνο με το παιδί σας. Η αύξηση του χρόνου που περνάτε με το παιδί μπορεί από μόνη της να ενισχύσει την ομιλία, αλλά θυμηθείτε να βελτιώσετε και την ποιότητα της σχέσης:  αυτό είναι το νόημα του παιχνιδιού, ο βαθμός ικανοποίησης που παρέχει η δραστηριότητα, η καταλληλότητα των λέξεων που χρησιμοποιούνται και το είδος της επιβράβευσης που χρησιμοποιείτε όταν το παιδί λέει ή προσπαθεί να πει μια λέξη.

Αυτές είναι απλά κάποιες συμβουλές για να βελτιωθεί ο λόγος και η επικοινωνία των παιδιών ενώ παράλληλα περνούν ποιοτικό χρόνο με τους γονείς τους:

Ζηλεύει το αδερφάκι του; Πώς θα το καταλάβω;

  • Eva Konstantinidi
  • March 5, 2017

Υπάρχουν πολλοί τρόποι που το παιδί μπορεί να εκδηλώσει τη ζήλια του. Το να πειράζει ή ενίοτε και να χτυπά το αδερφάκι, είναι ίσως ο πιο προφανής τρόπος να εκδηλώσει τα αρνητικά του συναισθήματα. Την ίδια στιγμή η αγκαλιά, μέσα στην οποία το μικρότερο αδερφάκι ασφυκτιά ή το πολύ δυνατό, τρανταχτό φιλί, είναι ίσως ένας τρόπος συγκάλυψης μιας έντασης που βιώνει σε βάρος του νέου μέλους και η οποία εκφράζεται μέσα από το προκάλυμμα της υπερβολικής αγάπης.

Πρέπει να απαντάμε στις ερωτήσεις των παιδιών;

  • Eva Konstantinidi
  • March 5, 2017

Αν και η αυθόρμητη απάντηση των περισσοτέρων θα ήταν «ναι», ωστόσο πολλές από τις ερωτήσεις που τα παιδιά θέτουν, μας προκαλούν αμηχανία για το πώς, ακόμη και για το αν θα πρέπει να τις απαντήσουμε.

Οι γονείς συχνά αναρωτιούνται αν και με ποιον τρόπο θα πρέπει να αποκριθούν σε ερωτήσεις των παιδιών που μοιάζουν «αταίριαστες» με την ηλικία τους, τις οποίες δεν είναι προετοιμασμένοι να ακούσουν, πόσο μάλλον να απαντήσουν.

Αυτισμός και Λογοθεραπεία

  • Eva Konstantinidi
  • March 5, 2017

Δεν υπάρχει ένας και μοναδικός τρόπος θεραπείας για όλα τα παιδιά με αυτισμό, αλλά τα περισσότερα άτομα ανταποκρίνονται καλύτερα σε δομημένα συμπεριφορικά προγράμματα.

Το πρόγραμμα παρέμβασης για άτομα που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού, εκτός των άλλων ειδικοτήτων όπως ψυχολόγο, νευρολόγο, εργοθεραπευτή κ.α. απαιτεί και την ενεργή συμμετοχή λογοθεραπευτή. Τα τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί η σημαντικότητα της λογοθεραπευτικής παρέμβασης στον αυτισμό.